mitt år - 2009

En sammanfattning av mitt år 2009. Kör inte på några bilder, eller jag lägger väll in en då och då. Enjoy!

Januari
Jobbade som mest på Fullerö (där jobbar jag inte nu). Hade rätt lugnt i skolan och försökte njuta så mycket som helst av sista året på grundskolan. Den 26:e januari dog min underbara farfar av cancer. Jobbiga sista dagar i januari.

Februari
Mycket jobbig månad, allt på grund av det som hände i januari. Ingen av oss i släkten Larsson mådde väll särskilt bra eftersom vi alla hade mist våran glädjespridare.

Mars
Det jobbiga fortsatte.

April
Fortfarande jobbigt men livet började rulla på nästan som vanligt igen. Rätt mycket i skolan eftersom Nationella proven började.

Maj
Åkte in till sjukhuset med världens magverk. Var med om samma sak i september -08 men då skickade de hem mig efter ca 3 dagar på barnavdelningen. Men nu lades jag in på vuxenavdelningen och där gjordes det en massa undersökningar. Blodprover, ultraljud, gyn.undersökning m.m. Efter ca 2 dagar konstaterades det att min blindtarm var inflammerad. Då var det bara till att operera. Jag förbereddes för operation genom att duscha med en särskild tvål och jag fick lägga mig i sängen igen. Klockan 4 på natten den 26:e maj opererades jag. Allt gick jätte bra och jag var väldigt envis med att åka hem direkt på morgonen. Vilket jag också fick göra. Jag låg med dropp under de dagar jag var där.

Juni
Den 6:e juni (nationaldagen) jordfäster vi farfar. Gravplatsen är jätte fin.
Sista tiden med underbara 9A. Vi njöt av att bara vara tillsammans. Balen med alla Ärentunaskolans 9:or förblir oförglömmlig. En underbar kväll/natt med alla i min klass. Avslutningen förblir också oförglömmlig. Allt började bra på kvällen och vi kände att vi skulle klara denna kväll utan tårar. Sen när vi ska säga hejdå till lärarna så kommer tårarna på en kille i min klass (en av de starkaste och modigaste, inte fysiskt). Jätte hemskt att se. Alla i klassen går ut på skolgården och vi samlas för att säga hejdå till de andra underbara lärarna. Sen ställer vi upp oss för att ta kort. Då kommer tårarna på mig och på alla andra. ALLA GRÅTER! Vi kramades hur många gånger som helst och jag kände att jag inte vill lämna dem. Den 12:e juni låg långa texter om hur mycket vi skulle sakna varandra uppe på bilddagboken och facebook. 9A - Den bästa klassen någonsin! Åkte till Laffsen (ett badställe) och spenderade natten där med ett gäng underbara personer.




Juli
Sommarlovet börjar och jag känner fortfarande en stor tomhet av både farfar och 9a. Familjen åker till Göteborg och Gothiacupen. Min syster spelar.

Augusti
En ny skolperiod börjar, denna gång i gymnasiet. Fyrisskolan, min klass heter SP1B. Underbara människor allihopa (eller nästan). Jag trivs väldigt bra.

September
Min syster fyller 14, jag fyller 16. Jag får börja övningsköra (vilket jag inte börjat med än). En ganska lugn månad i skolan.

Oktober
Helvetet i skolan börjar. Prov, läxor, uppsatser, förhör... Alla i klassen dör en aning.

November
Ännu mer jobbiga saker i skolan. Vi dör ännu lite mer.

December
Fortfarande rätt mycket i skolan men det börjar lugna ner sig lite. Vi får jullov och alla är superlyckliga. Detta förtjänar vi! Under jullovet så måste vi börja fundera på vilka kurser vi vill gå i 2:an och 3:an (redan nu?!).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0