att påverka någons liv

Tjenare. Ska snart sätta på träningskorna och dra en vända med mamma i Storvreta. Känns skönt att hålla igång även de dagar jag inte tränar. Jag känner mig duktig då! Ikväll är det Sverige - Albanien på tv6 kl 20.00. TAGGA TAGGA TAGGA ! Jag vet att Sveriges chans att komma till VM är ytterst minimal men jag är alltid optimist. Snart har jag föresten gått en helt termin på gymnasiet... helvete vad snabbt det går. Känns som om bara någon vecka sen man valde vilket program man ville gå och man var lite osäker på att lämna skolan och alla fina klasskompisar. Jag har fått nos på vilket yrke jag skulle kunna tänkas jobba med när jag blir äldre... förut ville jag ju bli advokat, polis eller jurist, men nu... håll i er nu! Lärare. Sandra Larsson goes lärare! Jag vet jag vet, fyfan vad boring säger ni. Men jag tänker såhär, jag har alltid haft jättebra lärare som alla har bidragit till det jag är idag. De har haft en sån stor påverkan på mitt liv. Jag vill också påverka någons liv. Om jag håller fast vid den tanken jag har idag (vilket är en jävligt stark tanke) så är det på högstadiet jag vill undervisa, i språk och samhällskunskap. Att få sätta betyg på eleverna, att få den underbara kontakten jag har haft med alla mina lärare - speciellt under högstadiet. Allt från den moderna spanskaläraren som alltid hade nära till skratt till den alltid lika snälla NO-läraren som gillades starkt av alla och den sjungande svenska/engelskaläraren. 

Det dära kändes mer som ett tal än en tanke, fan vad jag ångrar att jag inte sa dom orden på avslutningen i 9:an... kan man spola tillbaka tiden på något sätt? FAN. Nåja, nu ska jag ut och rensa tankarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0