pink ribbon

Hejsan. Hemma ifrån en skoldag på ca 6 timmar. Helt okej dag. Fick frånvarorapporten idag också, helt vitt - vitt betyder att man inte varit frånvarande någon lektion. Känns bra. Eftersom att man får avdrag på studiebidraget vid ca 20% frånvaro så gäller det att vara noga med det där. Har nyss ätit en bulle och druckit te. Mys. Ska snart göra en historialäxa. Rätt rolig läxa faktiskt. Man ska sammanfatta en text om gladiatorerna på ca 1 dataskriven A4 sida. Och jag intresserar mig rätt mycket av tiden med krig och så.

En sak jag har tänkt på : Nu är det ju så mycket kampanjer om bröstcancer. Cancer är hemsk, hur hemskt som helst. Min underbara farfar gick bort i cancer i våras och väldigt många på min mammas sida har cancer. Olika sorters cancer. Min morfars syster har just bröstcancer och det är hemskt att se hur hon lider. Hon har opererat bort båda brösten men den har inte försvunnit... sjukdomen alltså. Hennes bröstcancer har spridit sig in på skelettet och till några av de inre organen. Hon tar cellgifter och har inget hår. Ändå är hon rätt ung, 55 år ungefär. Jag har köpt en knappnål, ett rosa band. Bara för att bidra med någonting tänkte jag. Tänk om alla i Sverige kunde bidra med 5 kronor var (5 kronor har många) och därmed bidra till att fler liv räddas. Man vet ju aldrig vem det kan drabba - din mamma, din syster, din mormor, din kusin... du ? Alla kan inte göra allt, men alla kan göra något!

Nu ska jag fördjupa mig i gladiatorernas värld! Wish me good luck.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0