strö lite socker på mig är du vänlig

Har funderat mycket kring det här med tatueringar, eftersom de flesta ungdomar där jag bor nu har en tatuering. Vissa har såna som inte syns, andra har såna som de gjort enbart för att synas själva. Jag själv tycker att tatueringar kan vara det finaste som finns. Om man gör en lite ''diskretare'' variation vill säga. Tillexempel någon text på ryggen, foten, handleden osv. Jag tycker inte om de färgglada, stora tatueringarna som täcker både armar och ben. Nej, jag föredrar de lite mindre svartvita. Självklart ska en tatuering ha en mening. Varför ska man annars tatuera sig? En tatuering är något som sitter på din kropp hela ditt liv och någonting som du ska vara stolt över. Ingenting som du skämms över att du gjort eller något som du undrar varför du gjorde. Jag själv är väldigt sugen på en liten tatuering vid foten. Har varit det i ett par år nu, men det är ju så svårt att få tag i en seriös tatueringsstudio som kan utföra arbetet. Jag vill definitivt inte sätta mig i någon sunkig källare hos en kille/tjej jag aldrig sett förut och förvänta mig att han gör den tatuering jag vill ha. Att sen gå därifrån med en sne och ful tatuering skulle kännas hemskt. Nej, om jag ska göra det vill jag göra det ordentligt. Jag funtar på att göra en vid foten i sommar. Någon slags text men vet inte vad. Vill ju att texten ska ha betydelse... texten på bild nr 2 här nere betyder ovärdeliga på grekiska och det skulle jag också kunna tänka mig att skriva in med en snygg stil nere vid foten. Ordet skulle självklart stå för min familj och för de jag älskar och bryr mig om.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0