Dag 3

Mina föräldrar. Jag har världens bästa föräldrar! Det har jag verkligen. Min mamma heter Maria, hon är nyss fyllda 40 år. Min pappa heter Stefan och han är 43 år. Dom träffades när mamma var 16 (tror jag). Dom fick mig när mamma var 23 och pappa var 26. Relativt unga föräldrar alltså. Min mamma hade redan som 14-åring bestämt att hennes första dotter skulle heta Sandra. Hon tyckte det var så fint, och sen när alla hennes tre ganska mycket äldre bröder började få barn så blev hon så rädd att någon av dem skulle ta namnet. Turligt nog blev det 5 killar och 1 tjej, tjejen fick heta Marlene. Så då kunde mamma pusta ut. Mina föräldrar ställer alltid upp för mig och min syster, ja för resten av släkten också. De ser alltid till så att vi har det vi behöver, både matriellt och psykiskt. De har funnits där för mig och min syster under svåra tider. För det är något som våran familj inte haft så lite av, svåra stunder. Men vi har klarat oss igenom allt tillsammans. De har aldrig varit några kontroll-freaks utan de har låtit oss bestämma över våra egna liv. Med tips och hjälp från dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0