Dag 6

Min dag. Jaha, hur har dagen varit då? Väckarklockan på mobilen ringde vid sex och jag ställde den på en halvtimme extra eftersom jag inte behöver gå upp för än halv sju egentligen. Vid halv sju - tjugo i sju gick jag alltså upp ur sängen. Jag duschade, lite extra länge idag. Sen käkade jag frukost och drog sen iväg till bussen. Jag gick, som alltid, med Cicci.

När vi var ungefär 100 meter från busshållplatsen så såg vi att bussen stod inne. Vi raskade på lite och hann därmed med bussen.

Första lektionen i skolan var matte. Efter det hade vi engelska och då julpysslade vi, lyssnade på musik och åt pepparkakor. Riktigt mysig lektion. Efter det var det menat att vi skulle titta på luciaföreställningen, men jag och ett par personer till från min klass kom inte in eftersom det blev fullt i aulan. Vi hade ingen lust att gå på 12-föreställningen så vi struntade i det. Sen skulle vi ha naturkunskap men våran lärare var så snäll och sa att vi kunde skippa den så att vi fick längre lunch. Vi "käkade" lunch och efter det hade vi historia. Vi tittade på film.

Tog bussen hem och fixade i ordning på diskbänken och bakade kladdkaka. Nu sitter jag och skriver på min samhällskunskaps-uppsats. Uppsatsen är en konfliktanalys.

Så har i stort sätt hela min dag sett ut. Inget speciellt sådär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0