the light goes on, the music dies

Hejsan. Kort uppdatering. Har inte hänt någonting alls idag, var in till stan en stund på dagen. Men hittade ingenting.

Däremot var jag på stan med Ida i förrgår. Min lön hade precis kommit, 6000 saftiga kronor. Men jag hade bestämt mig för att inte spendera mer än 1000 kronor eftersom resten ska sparas till Turkiet nästa sommar. Låter långsökt jag vet, men så är det. Tror faktiskt jag höll mig under 1000-kronors sträcket... den dagen. Inhandlade ett par nya gladiator skor, ett par nya vita converse-liknande skor från Belle's shoes, en ny navelpiercing, present till pappa och två par solglasögon. Det var alltså en riktigt nöjd tjej som kom hem efter en lång och svettig dag i stan tillsammans med bästa vännen. Har inte tagit några bilder på det jag köpte och det tänker jag inte göra heller. Orkar inte. Så ni får några fina bilder, hittade på google...

Ikväll blir det hembakad pizza med la familia och säkert någon bra film. Ska släpa mig uppför trappan nu. See ya, don't wanna be ya! Puss.

Oh, just for the record! Jag har fått ett nytt jobb. En gång i veckan ska jag städa i två trappuppgångar i stan. Ca 3 timmar. Lönen är 60-70 kronor i timmen, vilket innebär ungefär 700-800 kronor i månaden. Och detta gäller förmodligen inte bara för sommaren! HAPPYFACE!

De svarta gladiatorskorna jag köpte.


Navelpiercingen, fast med rosa stenar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0