run this town

Hörni, det är det någon som har sett programmet "Ung och bortskämd"? Jag har inte sett det, bara spoilers och sen så har jag hört från andra hur jäkla värdelöst det verkar vara. Kan TV inte hitta på något bättre än att göra ett program om tonåringar som har rätt självklara problem? Deras problem är föräldrarna. Föräldrarna har helt enkelt skämt bort sina barn till en nivå som är så hög som... ja, jag vet inte vad.

Jag själv är, och har aldrig varit, bortskämd. Men inte heller bortglömd.
Inte min syster heller. Verkligen inte. Vi har nog förmodligen världens bästa föräldrar. Det säger varje barn om sin mamma och pappa, men det här är verkligen sanning. Visst, alla föräldrar kan vara en riktig pina ibland. Men till 99.99% av det hela så älskar jag dom. Vi får det vi behöver och mycket, mycket mer. De finns alltid där och stöttar oss, vare sig det gäller skolan, innebandyn eller för min systers del fotbollen. De skjutsar oss till och från träningar och de ser till så att vi har det bra helt enkelt. Jag och min syster kräver aldrig saker. Aldrig. Det har vi aldrig gjort heller, och det har nog resulterat i de fina föräldrar vi har idag. Mina föräldrar kräver inte heller något utav mig och min syster. De vill bara att vi sköter skolan så att vi har goda chanser inför en bra framtid. Och det tror jag verkligen att vi kommer att få. Tack vare våra föräldrar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0