sm-guld

Gårdagen började med en tågresa på ca åtta timmar. En ganska seg resa till en början, men efter ett tag kom stämningen igång och alla taggade till. Vi kom fram till Malmö och tog bussarna som var abonnerade för Storvreta till Malmö Arena där dam-finalen pågick. Tittade lite på den och sen träffade jag och Frida en himla trevlig (full) Varbergskille som skulle prata med oss. Pratade lite med honom och intog sedan våra platser.

Matchen började och stämningen under matchen går verkligen inte att beskriva. Helt sinnes. Skrek för fulla muggar så idag har jag ingen röst kvar. När matchen gick till förlängning och sedan straffar dog jag verkligen av nervositet, jag dog. Storvreta kunde kamma hem SM-guldet på en sudden-straff som Henrik Stenberg satte. Jag och Frida grät och skrek och hoppade. Precis som resten av alla andra Storvretafans.

Efter firandet begav vi oss till tåget för att åka hem. Sov en stund och spelade sedan lite kort, pratade med lite trevliga människor och sov sedan ytterligare en stund. Klockan var väll ungefär 02.30 när vi gick av tåget här i Storvreta.

Helt klart en superdag. SM-guld till Storvreta för andra året i rad. Kan inte bli bättre. Det kan det bara inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0