Nr 06 - Framtida planer/drömmar

Min närmaste dröm, om man säger så, är att gå ut gymnasiet med betyg som jag är nöjd med. Det behöver inte vara MVG i varje ämne, inte ens VG i varje ämne. Jag vill bara känna att jag har klarat av de här 3 krävande åren. Att jag liksom är nöjd med mig själv och över vad jag har presterat.

Next on the list är att jag ska söka till sjuksköterskeprogrammet här i Uppsala. Självklart hoppas jag på att komma in. Det är min absolut största dröm - att få jobba som sjuksköterska! Förutom Uppsala universitet ska jag även söka in till Karolinska institutet i Stockholm och till Gävles högskola för att vara helt säker på att jag kommer in. Jag ser bara mer och mer fram emot det och jag tänker på det varje dag. Det är så skönt att jag redan har bestämt mig över vad jag vill göra med min framtid medan alla andra är osäkra. Det är så skönt att jag är nöjd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0