dag 25

En första. Jag tänker berätta för er om min första resa utomlands. Det var till Turkiet som min första riktiga utomlandsresa gick. Vi bodde på ett hotell i Alanya i två underbara veckor. Det var min familj och en kompis familj som åkte. Det var två helt underbara veckor. Trots att vi nästan bara låg vid poolen på hotellet eftersom att det var så himla varmt. När vi kom till Turkiet så var det 45-50 grader. Det var verkligen för varmt! Värmen låg kvar i ca två-tre dagar och sen blev det mer behagligt. Runt 30-35 grader. Varje kväll så gick vi ner till baszaren som låg ca 50 meter ifrån vårat hotell. Där gjorde jag många fynd. En del bra, en del mindre bra. Vi åkte till havet vid två eller tre tillfällen. En gång var det så höga vågor att dom hissade upp en röd flagga som betydde att det var förbjudet att bada. Och den andra gången var det helt underbart, verkligen helt underbart. Klarblått vatten och kritvit sand. Vi låg på madrasser i havet och bara slappade. Vi kunde dock inte vara där så jätte länge eftersom vi brände upp oss ganska snabbt. Turkarna som bodde där vi var ville prata med oss tjejer hela tiden. De tog på mitt hår, då jag var den enda i vårat sällskap som hade blont hår. De sa att de älskade oss och en turk ville gifta sig med min kompis. Det var faktiskt kul i början men efter ett par dagar så började det bli jobbigt och nästan läskigt. Det var min allra första riktiga utomlandsresa och den kommer jag aldrig glömma. Aldrig någonsin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0