so teach me how to be shy

Honey, I'm home! Ja, hemma var det ja. Kom hem runt fem, halv sex. Har haft tre jättebra dagar i Karlstad. Vi bodde på hotell och åt buffé varenda kväll. As gott.

Tittade ju även på matcher. Upplandstjejerna tog sig vidare som etta i sin grupp men åkte ut i kvartsfinalen mot Dalarna. Enligt mig var Uppland mycket, mycket bättre. På alla nivåer. De satte dock inte sina chanser, ganska mycket misstag och det ledde till oavgjort resultat som i sin tur ledde till sudden death i 10 låååånga minuter. Dalarna gjorde mål efter ca fem minuter och där var resan över. Tjejerna tog det väldigt hårt. De var ju favorit-tippade som etta. Men de var hur duktiga som helst och det var riktigt kul att se. Gårdagen, alltså söndag, var väll inte sådär jättebra. För det första åkte ju tjejerna ur, och killarna med för den delen, sen fick jag reda på att min gammelfarmor hade dött. 95 år blev hon. Riktigt starkt. Blev lite tårar men idag känns det mycket, mycket bättre.

Nu ska vi snart äta middag. Tacos blir det. Och imorgon blir det till att ta vara på den sista lovdagen, för på tisdag bär det nämligen av till skolan igen. Då blir allt som vanligt med läxor, prov, föredrag, uppsatser och för mycket slit och för lite tid. Gud vad jag längtar! Eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0