Just nu läser jag...

"Varför gråter inte Emma?". En hemsk bok om en sann händelse. Alla känner nog till händelsen i Arboga för ett par år sen. Där Maximilian, Saga och deras mamma Emma överfölls i hemmet av en kvinna som hade haft ihop det med barnens bonuspappa innan han träffade Emma och barnen. Kvinnan misshandlade både barnen och Emma... med en klohammare. Emma klarade sig. Men inget utav barnen. Maximilian var tre år och Saga var ett och ett halvt när de dog. I boken får man vara med redan innan det hemska hände, men man får även följa Emma under hennes kamp tillbaka till livet.

Jag har bara kommit ett par sidor in i boken men jag är redan fast och jag har gråtit flera gånger. Jag läser varje mening med en klump i halsen och med tårar i ögonen. Allt är så hemskt så jag vill helst av allt bara lägga ifrån mig boken och låtsas som att den inte finns. Men den finns. Och det har hänt. På riktigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0