there's a fire starting in my heart

Har varit ute i skogen med mamma och pappa nu på morgonen och letat svamp. Klockan 9 (!) var var jag ute i Vattholmas skogar. Resten av dagen ska jag bara läsa i min bok. Boken ska vara utläst imorgon och jag har bara läst... 40 sidor. Bra jobbat!

Gårkvällen spenderades hos mormor och morfar där vi firade morfar som fyllde 75 år. Resten av släkten var också där och vi åt smörgåstårta, mormors vanliga tårta och hade trevligt.

Idag är det för övrigt precis en vecka tills jag fyller 18. En vecka kvar som omyndig. "Den här veckan måste jag titta på alla Disneyfilmer vi har hemma!", sa jag till mamma i morse. Känner lite panik över att fylla 18. Vid 18 är jag inget barn längre, då klassas jag som vuxen. Alla längtar efter att fylla 18, och det är klart att jag också gör det - hur mycket som helst, men känner även lite panik över att "barndomen" kommer att vara som bortblåst. Jag kommer få börja ta mer ansvar. Nej, ska njuta av veckan som är kvar nu. Haha. Helt depri! Men ska upp och läsa i min bok nu. Vi hörs. Hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0